She-Hulk recenzia: Marvel rúca očakávania v sebareflexívnej komédii

★ ★ ★ ★ ☆

Nový seriál od Marvelu je skôr sitcom, ako seriál. Komédia, ktorej epizódy človek s úplnou spokojnosťou prebehne počas obeda alebo pár (desiatok) minútového leňošenia. She-Hulk nevsádza na typické atribúty, dnes už otrepaného komiksového univerza. Tvorcovia si jasne uvedomujú, že ich cesta bude iná. Žánrovo, formálne, aj štýlovo. She-Hulk má kratší formát, ktorý jej vzhľadom na svoje zameranie veľmi pristane. Vôbec by sme nemuseli hovoriť o marvelovke. She-Hulk funguje ako komediálny seriál o právničke obdarenej superschopnosťami, ktorá musí bojovať za práva superhrdinov a ich pridruženého sveta. Sebareflexívná komédia, ktorá si neraz robí srandu sama zo seba je hlavná mantra celého projektu. A výsledok je pomerne uspokojivý.

She-Hulk začína ironicky veľkým štýlom. Akoby sa nás tvorcovia na čele s Jessicou Gao snažili pripraviť na zmenu nálady postupne. Pomaličky, aby to nebol príliš veľký šok pre naše očakávania. Ak patríte k fanúšikom Marvelu, ktorí doposiaľ nepostrehli akékoľvek problémy s podobou a spracovaním ďalších a ďalších MCU filmov, potom pre vás She-Hulk nebude zrovna príjemným prekvapením. Očakávania sa budú biť. Niečo bude inak, veľa toho nebude ladiť. Niet sa čomu diviť. She-Hulk je prednostne orientovaný na ženského diváka. Čo ale neznamená, že si ho muži rovnako neužijú.

She-Hulk je vítaná zmena, ku ktorej si nie každý divák nájde cestu.

Najpodstatnejším rozdielom je ale zvoľnenie atmosféry. Nálada projektu vsádza na hravosť, rúcanie štvrtej steny, zmeny známych charakterov. Vážnosť sa vytráca pod nánosmi vtipných otázok hodných fanúšikovského podhubia. Je Captain America panic? Všetko tomu nasvedčuje. Akoby sme ani neboli v MCU ako ho poznáme z filmov. Akoby sme naopak existovali vo svete za kamerou, kde je nálada uvoľnenejšia, avšak superhrdinovia sú neoddeliteľnou súčasťou spoločnosti.

She-Hulk je svieža zmena, ktorú nie každý fanúšik Marvelu ohodnotí. She-Hulk je skôr snaha priniesť komediálny seriál ľuďom, ktorí marvelovky možno ani nevyhľadávajú. Ide určite o pozitívnu zmenu, ale taktiež sa istým spôsobom jedná o kameň úrazu. Jedna sorta fanúšikov túto marvelovku nerozpozná a patrične neohodnotí, druhá sorta divákov jej kvôli marvelovskému zasadeniu zasa vôbec nemusí dať šancu.