Komiksy

Nimona recenzia: Výborný komiks od autorky populárnej série Lumberjanes konečne prichádza aj v slovenskom preklade

Mladá autorka Noelle Stevenson začínala Nimonu písať v krátkych vydaniach, ktoré publikovala na internete. Ich popularita prirodzene viedla k jej prvej komiksovej knihe, ktorú si od marca tohto roku môžeme prečítať už aj v slovenčine.

Nimona je fantasy príbeh inšpirovaný klasickými rozprávkami, zasadený do magického prostredia plného kráľovstiev, drakov, rytierov a stredovekých postáv. Na rozdiel od rozprávok pre deti je však kniha určená najmä mládeži a staršej vekovej kategórii. Je to hlavne z dôvodu vyzretého textu a dospelého humoru. Príbeh začína celkom jednoducho a trefne. Tajomná dievčina sa vďaka svojím meniacim schopnostiam stáva pomocníčkou zloducha, menom Ballister Blackheart. Tento kedysi slávny rytier, prišiel v tréningovom zápase so svojím podobne heroickým kolegom Goldenloinom o ruku. Bohužiaľ, pre jednorukého rytiera neostávalo v takzvanej Inštitúcii miesto, a tak sa s Blackhearta stal nový zlosyn s túžbou páchať v kráľovstve chaos a neporiadok. A prchká Nimona mu v tom má pomôcť.

Nimona je venovaná všetkým príšerným dievčatám alebo z originálneho prekladu „monster girls.“

Táto symbolika vypovedá o Stevensonovej knihe veľa. Stačí spomenúť, že Nimona, ktorá je ústrednou protagonistkou celého príbehu sa dokáže meniť do rôznych podôb. Prvá premena, ktorú máme možnosť vidieť hneď na začiatku, je v momente, keď sa snaží presvedčiť Blackhearta o svojich prednostiach a mení sa na žraloka. Urobí tak síce vo vtipnom prevedení, ale bez toho aby som prezrádzal čokoľvek z deja, ide o predzvesť, že kniha bude najmä o dievčenskej mnohotvárnosti.

Postavami a prostredím nejde o nijako zvlášť obšírne dielo. Zozačiatku sú kapitoly kratučké a aj bez toho, aby sme vedeli, že autorka tieto mini epizódy publikovala na webe, prirodzene nás napadne istá skečovosť. Minimalistický dizajn a úderne trefný text však funguje výborne a je zábavné prehrýzať sa knihou čoraz hlbšie. Dejovo sa nám tak pred očami začnú postavy viac a viac odhaľovať z čoho taktiež pramení aj pár veľmi emočných scén. Veľa miesta ostáva aj na veľmi špecifický humor, či už po vizuálnej alebo textovej stránke. Komiks si tak v konečnom dôsledku nezíska len našu pozornosť svojou zábavnou podobou, ale najmä naše srdcia.