Expedícia: džungľa recenzia: Viera v Disneyho opäť sklamáva

★ ★ ☆ ☆ ☆

Expedícia: džungľa (Jungle Cruise) začína viac než sľubne. Začína dokonca tak sľubne, až je doslova neuveriteľné, že nová disneyovka vo finále tak veľmi pohorí. Expedícia: džungľa je filmová adaptácia známej tematickej jazdy v Disneylande, čo je od samého začiatku filmu viac než očividné. Bolo by fajn, ak by sa tvorcovia na čele s režisérom menom, Jaume Collet-Serra, posnažili z filmu urobiť niečo viac, než len tematickú jazdu v zábavnom parku. Napriek tomu sa zdá, akoby bolo presne toto ich cieľom. Pretože film sa veľmi rýchlo, po svojom pútavom začiatku, mení presne na jednu dlhú, rýchlu, nadprirodzenú a „neuveriteľne zábavnú“ show. Od filmu s názvom Expedícia: džungľa tak neočakávajte Indiana Jonesa. Naopak, čakajú vás Piráti z Karibiku v tej (po filmovej stránke) najhoršej forme.

Príbeh sa odohráva v roku 1916 a privádza nás do srdca amazonského pralesa. Sem prichádza súrodenecká dvojica Lily (Emily Blunt) a MacGregor (Jack Whitehall), aby tu za pomoci Franka (Dwayne Johnson), miestneho sprostredkovateľa zážitkových plavieb po Amazonke, našli bájny Strom života. Do cesty im prichádza množstvo nástrah, či už v podobe smiešneho nemeckého princa Joachima (Jesse Plemons) alebo pradávnych španielskych conquistadorov pod vedením obávaného Aguirreho (Edgar Ramírez). Film ani chvíľu neotáľa a okamžite nás vystreľuje do víru grandióznych atrakcií, výbuchov a akrobatických súbojov. Jedna akcia strieda druhú v nezvyčajne nabudenej kadencii. Divák si začne rýchlo uvedomovať, že tu niečo nehrá, a má pravdu. Jedna scéna, neskutočnejšia, než tá druhá, je obeťou veľmi zlých rozhodnutí zo strany naspídovaných scenáristov, Glenna Ficarru a Johna Requa.

Cirkus Disney Expedícia: džungľa nás berie na šialenú jazdu horskou dráhou, čo pre film nie je najlepšie rozhodnutie.

Hlavná dvojica hrdinov funguje až do doby než k sebe začnú prejavovať celkom nepochopiteľnú náklonnosť. Najmä Emily Blunt je však sympatickou vzpruhou a filmu prepožičiava chytľavo dobrú energiu. Dwayne Johnson je ako vždy Dwayne Johnson hrajúci Dwayna Johnsona. Nemusí dvakrát nadchnúť, ale určite nikoho neurazí.

Expedícia: džungľa pokračuje v trende priemerných Disneyho adaptácií. Ide o ďalší šablónovitý konštrukt mieriaci na diváka, ktorý sa chce baviť a príliš nad vecami nepremýšľať. A pravda je taká, že na tom samozrejme nie je nič zlé, pretože všetci čakáme od Disneyho dobrú zábavu. Avšak tá sa v tomto zhluku chaotického digi kokteilu len ťažko hľadá. Vyzerá to pôsobivo, dokonca krásne a veľmi draho. Celé je to farebné a dýcha to na človeka presne tú disneylandovskú atmosféru, no stále je to len pozadie niečoho, čo malo tvoriť pútavý film. Stále je to len krásny obrázok. A ak je toto výsledok doby s klesajúcim intervalom pozornosti u divákov, potom je jasné, prečo sa tvorcovia púšťajú do podobne divokých cirkusantských zážitkov. Otázne ostáva, či oprávnene. Na myseľ však celkom oprávnene prichádza kritika Martina Scorseseho na adresu komiksových filmov, čoby obyčajných atrakcií. Expedícia: džungľa spĺňa všetky kategórie.