Bad Trip recenzia: Blbí a blbší na steroidoch a skrytá kamera

★ ★ ★ ★ ☆

Bad Trip je presne ten typ filmu, ktorý bude jednu skupinu divákov nudiť, a druhú skupinu divákov bude náramne baviť. Ja sám sa (napočudovanie k danému filmu) radím k tej druhej skupine. Napočudovanie píšem z toho dôvodu, že podobné projekty u mňa väčšinou nezarezonujú. V tomto prípade sa však tvorcovia Eric André a Kito Sakurai triafajú do čierneho. Napriek tomu nemôžem povedať, že Bad Trip je film hodný nejakého hlbšieho obdivu. Možno zo mňa teraz hovorí istá hanba, že sa mi niečo podobné tak veľmi páči, ale áno, Bad Trip je skrátka dokonalý guilty pleasure. Alebo, aby sme neostali pri únavných anglických termínoch, ktoré nám viac a viac atakujú slovenský hovorový slovník, a to u niekoho až do extrémne smiešnych rozsahov, Bad Trip je skrátka, „veľmi zábavná blbosť.“

Je to dokonca tak veľmi zábavná blbosť, že mi to osobne prekonalo aj druhého Borata, ktorý ma nedokázal takto veľmi pobaviť. Ak by som sa nad tým tak zamyslel, tak tento rok som sa na žiadnom filme takto z chuti nezasmial. A toto vyhlásenie je vzhľadom na charakter záchodového humoru prezentovaného v tomto filme, dvojsečná zbraň. Buď som úplne prasa, alebo sa skrátka dokážem vypnúť a vychutnať si skvelý humor bez akéhokoľvek pocitu previnenia. Odpoveď je pravdepodobne: oboje.

Úprimne, previnenie je vhodné slovo. Zo štvorice ľudí, ktorí sme na film pozerali, ja sám som ostal v adrenalínovom nabudení, bez hanby a viny, jediný obdivovateľ tohto nechutného a provokatívneho klenotu. Dobre, klenot je silné slovo. Pri spomínaní filmu a jeho pamätných scén sme sa smiali všetci (podobne ako pri prvom Boratovi), no len ja sám som si na tvrdenia iných – aká je to neuveriteľná blbosť – stále presadzoval jasné stanovisko, „veď je to super prča!“

Chris (André) a Bud (Howery) sú dobrí priatelia.

Bad Trip je jednoduchá kombinácia komédií ako sú Blbí a blbší a Jackass.

Priznám sa, nie som veľký fanúšik Jackass série filmov, no Blbí a blbší patrí určite medzi moje obľúbené komédie. Pritom môžeme všetci potvrdiť, že ide o jasný príklad podobne záchodového humoru, ktorý však na rozdiel od iných typov záchodových komédii, napríklad tých od Adam Sandlera, v mnohom fungujú. André a Sakurai sa klasickým filmom bratov Farrellovcov v mnohom inšpirujú. A to nielen dejovo a žánrovo, (road trip za málo pravdepodobnou láskou), ale ich film si dokonca prepožičiava aj celú snovú sekvenciu spomínanej klasiky. Našťastie, Bad Trip sa môže pochváliť množstvom originálneho obsahu. Ten síce nezatína do živého, ani nám neodhaľuje neduhy a hriechy spoločnosti, ako pri Boratovi, aspoň určite nie v tak zásadnom rozsahu, no film ponúka dokonalý príklad prepracovanej skrytej kamery a bezchybných komických úlovkov. Čo je celá podstata skrytej kamery.

Bad Trip je šialená jazda. Je tu množstvo skvelých nápadov a neoceniteľných a autentických reakcii nachytanej verejnosti. Stále pripomínam, že je to absolútna, bezhraničná a uletená šialenosť a divil by som sa, ak by s touto recenziou viac ľudí nesúhlasilo, ako súhlasilo. Napriek tomu si nemôžem pomôcť, ja som sa kráľovsky bavil. Navyše, všetci predsa vieme, aj spolu s tvorcami, že je to blbosť. Ale to je predsa celá pointa filmu. Bad Trip sa neberie príliš vážne a vychádza mu to.

Bad Trip je dostupný na Netflixe.