Arcane recenzia: Krásna animácia a epické súboje ohromia

★ ★ ★ ★ ☆

Nikoho azda neprekvapí, že nový animovaný seriál z dielne Netflixu s názvom Arcane: League of Legends, je jeden z horúcich adeptov na prekvapenie roka. Zároveň by sme mohli ľahko hovoriť o jednom z najlepších seriálov tohto roka, no stále platí, že ako seriál má Arcane, viac ako akýkoľvek iný televízny výtvor, jasne stanovenú cieľovú skupinu. Pre týchto ľudí je daný seriál doslova splneným snom. Pretože v danom žánri robí Arcane všetko takmer perfektne. Jeho kvality, ako krásna animácia, dynamické akčné scény, epické súboje, fantastický svet, emóciami nabité vzťahy, to všetko robí z tejto seriálovej adaptácie rovnomennej videohry, slastné potešenie. Dokonca by sme mohli povedať, že pre fanúšika videohry je to doslova dokonalé stvárnenie niečoho veľmi cenného.

Arcane rozpráva príbeh dvoch sestier na pomedzí eskalujúceho konfliktu medzi dvoma odlišnými svetmi. Na jednej strane je mesto Piltover. Mesto blahobytu, prosperity a technologického pokroku. Na druhej strane ostáva v podzemí doslova hniť v biede a toxickom prostredí, mesto Zaun. Powder a Vi sú siroty, ktoré si vezme pod ochranné krídla neohrozený rebel, Vander. Ranou osudu, jednej lúpeže záhadných krištáľov a najmä vypočítavého Silca, sa obe sestry navzájom odlučujú. Čas uteká a obe dospievajú v celkom odlišné ženy, prenasledované spoločnou, bolestivou minulosťou. Okrem toho nás príbeh seriálu sprevádza mladým vynálezcom Jaycom a jeho asistentom Viktorom, ktorí vďaka vede túžia docieliť až magických výšin.

Arcane má svoje jasné prednosti. Dynamický štýl súbojov, výborná hudba a krásna animácia doslova spútavajú na mieste. Pre fanúšikov sci-fi, fantasy a videohier ide o splnený sen.

Prednosti seriálu sú jasné už od samého začiatku. Táto animácia je jednoducho pôvabná až sa rozum zastavuje. Človek má doslova chuť vbehnúť do tohto sveta, osvojiť si jednu z postáv a preskúmať všetko na vlastné oči. Opäť raz platí, že hranica medzi videohrami a audiovizuálnymi dielami je tenšia, než by sme si mysleli. Z animácie a skvelého prostredia priamo vystupuje skvelá atmosféra okolitého sveta, či už sme v uliciach Piltoveru alebo v zatuchnutom Zaune. Príjemným osviežením je aj veľmi inovatívny prístup k látke. Tvorcovia si najmä pri akčnejších scénach dávajú ozaj záležať, aby každý moment stál za perfektne zrealizovaný obrázok. Tým najhodnotnejším pozitívom je však schopnosť naviazať na emócie a premietnuť ich priamo do animovanej sekvencie, tak aby nás zasiahli na tom správnom mieste.

Akčné scény sú týmto spôsobom ozaj epického charakteru, pričom úplný vrchol nastane už v tretej zlomovej epizóde. Bez akýchkoľvek pochybností ide o najsvetlejší moment celého seriálu, ktorý ostáva v budúcnosti neprekonaný. Vzťah oboch sestier je hlavným ťahačom celého diela. Naopak, Jayce a Viktor majú svoje momenty, no napriek snahám posunúť seriál do vážnejšieho, dokonca až politickejšieho teritória, ich prítomnosť dopadá na menej úrodnú pôdu. Rozhovory sa opakujú, čas sa naťahuje a človek si začína uvedomovať, že v tomto smere sa seriál tvári dôležito, no jeho myšlienky ostávajú uzavreté v povrchných rečiach s veľmi okresanou výpovednou hodnotou. Dokonca to ide až tak ďaleko, že sa nám do obrazu vkráda obávaná únava. A to je vzhľadom na relatívne kratšie epizódy (okolo 40 minút) nedobrá správa.

Seriál Arcane: League of Legends je dostupný na Netflixe.