Let It Snow recenzia: Vianočný film bez Vianoc

★ ★ ☆ ☆ ☆

Porovnávanie filmu Let It SnowLáskou nebeskou (2003) je možno na mieste, no kvalitou stoja oba filmy každý na opačnej strane. Netflix vsadil na vianočný film pre mladých. Pozbieral všetkých známych aj menej známych hercov z jeho seriálovej tvorby a snažil sa to uhrať na Lásku nebeskú. To znamená, že rozohral štyri alebo päť nezávislých dejových liniek, všetky viac menej o láske. Problém je v tom, že táto láska je rovnako nereálna, ako sú nereálne znázornené príbehy. Hlavní protagonisti by to možno aj dokázali zachrániť, to by im však najskôr museli pomôcť lepší scenár aj réžia. A čo sa týka Vianoc, sneh síce padá, a to dokonca aj z jasného neba, vianočnej atmosfére sa však film vyhýba širokým oblúkom.

Cieľovou skupinou filmu Let It Snow sú mladí ľudia, pretože starí sú tu buď typickí rodičia, choré mamy alebo len zdanlivo bláznivé staršie ženy obalené v hliníkovej fólii.

Naopak, v hlavných úlohách sú väčšinou študenti stredných škôl. Ich cieľ je okamžite definovaný a jasne vyslovený nahlas, aby to asi mladí diváci jasne pochopili. Niektoré konflikty sú viac vážnejšie, iné menej, a tie ostatné sú úplne od veci. Zatiaľ, čo Julie (Isabela Moner) prijali na vysnívanú vysokú školu, ona by možno radšej ostala doma so svojou ťažko chorou mamou. Jasný konflikt však rýchlo zatieni jej náhodné stretnutie so slávnym spevákom Stuartom (Shameik Moore), s ktorým sa za zvláštne neprirodzených a silených okamžikov, ocitá vo veľmi intímnom objatí na sánkach.

Iné príbehy sa potom opierajú o nie príliš originálne snahy vyznať lásku svojej kamoške, zistiť, čo sa deje so záhadne odmlčaným priateľom alebo usporiadať veľkú párty. Zdanlivo odvážnejší krok otvorenej lásky medzi dvomi dievčatami, ostáva stroskotane zaseknutý na útesoch klišé povrchnosti. Každému príbehu bohužiaľ chýbajú sympatie, ktoré by sme k týmto postavám mohli preukazovať. Tým pádom rapídne padá akákoľvek pútavosť. Lacná snaha rozhýbať obsah nútenou akciou v podobe zbesilej honičky na autách, kvôli ukradnutému sudu piva, pôsobí naopak bez akéhokoľvek kontextu nielen umelo, ale aj hlúpo. Divákovi potom neostáva nič iné, než sa nechápavo pýtať prečo.

Julie a Stuart sa do seba zahladia rýchlo.

Film síce začína pekným pohľadom na malebné, zasnežené mestečko, Vianoce tu však nenájdeme.

Podľa všetkého má ísť o 24. december, no nič z toho, čo nasleduje tomu nenasvedčuje. Je to jednoducho podobne povrchné a neprirodzené ako ten umelý poletujúci sneh, ktorý pravdepodobne dotvára každú jednu scénu v exteriéri.

Let It Snow sa snaží až príliš. Aj napriek tomu, že ide o adaptáciu knihy, kde by som očakával bude oveľa hlbší dôraz na postavy a ich konanie, je Let It Snow veľmi nezáživnou skúsenosťou. Predvídateľný záver nás potom doslova otrávi snahou po dobrej nálade a šťastnom finále, ktoré má rozohriať každé srdce. Bohužiaľ, divák si môže gratulovať, ak to do finále vôbec vydrží.