Jediná kniha o financiách, ktorú by ste si mali prečítať recenzia

Finančné vzdelávanie alebo finančná gramotnosť je dnes ešte stále pomerne vlažný pojem. Väčšina z nás nejde ohľadom danej tematiky ďalej, ako je založenie bankového, sporiaceho alebo úverového účtu. A to sa bavíme o dospelých. Deti sú na tom ešte horšie, čo v súčasnej dobe rieši napríklad aplikácia jednej nemenovanej banky. Je to istá forma finančného vzdelávania. Ďalším skvelým spôsobom, ako povzniesť vlastné povedomie v danej problematike, je kniha s názvom a opisom v jednom znení, a to Jediná kniha o financiách, ktorú by ste si mali prečítať.

Ak ste na tom podobne ako ja, každý pojem ako finančné vzdelávanie, finančné plánovanie alebo nebodaj finančný poradca, možno synonymicky preložiť v štýle Vlka z Wall street, „pozor podvod!“ Úprimne, kniha s názvom Jediná kniha o financiách, ktorú by ste si mali prečítať mi osobne nepríde úplne nevkusný. Nechcem čítať desať kníh o financiách, dokonca nechcem čítať ani dve knihy o financiách, a preto radšej siahnem po knihe, ktorá jasne tvrdí, že je jediná kniha o financiách, ktorú vyslovene potrebujem. Smrdí to marketingom, ale nie príliš. To už sa však nedá povedať o dodatku ku knihe v znení „Uvoľnená cesta k bohatstvu“. Túto frázu si mohli autori knihy pokojne odpustiť, pretože podobné dodatky snáď fungujú len na ľudí, ktorí majú v pamäti len dve telefóne čísla. Na seba a na Horsta Fuchsa.

Jediná kniha o financiách, ktorú by ste si mali prečítať znie ako teleshopping, ale prekvapivo, opak je pravdou.

Zatiaľ to vyznieva tak, že už len kúpou knihy s titulom, Jediná kniha o financiách, ktorú by ste si mali prečítať, urobí človek nejakú chybu. Ale opak je pravdou. Recenzent tejto knihy nemôže byť viac paranoidný, ak sa jedná o finančné poradenstvo, nech už je aj v podobe knižnej formy, kde nikomu nemusím zverovať svoje kontaktné údaje. Pritom autori knihy, Thomas Kehl a Mona Linkeová, nemôžu byť viac ústretovými sprievodcami finančného sveta. Je to najmä Thomas Kehl, kto sa nám prihovára a treba poznamenať, že akékoľvek počiatočné obavy sa počas prvých pár viet okamžite vytrácajú. Jediná kniha o financiách, ktorú by ste si mali prečítať, je skutočne jediná kniha o financiách, ktorú by ste si mali prečítať. Minimálne, ak chcete získať základné povedomie, pojmy a rady ohľadom finančného plánovania.

Kniha nás veľmi organizovane prevedie jednotlivými sektormi daného subjektu. Štýl a hlas nášho rozprávača zaváži veľa. Ak je rozprávač nudný, alebo v tomto ohľade skôr premotivovaný a vystatovačný, čitateľ zväčša stratí záujem. Thomas Kehl je naopak príjemný učiteľ. Otvorený, úprimný, priateľský. Jeho vysvetlenia sú zrozumiteľné a človek má možnosť sa k nejednému pojmu opakovane vracať. Kniha tak pôsobí ako dobrý radca do budúcnosti. Môžete sa ňou riadiť, nemusíte. Táto možnosť je stále prítomná a opakovane braná do úvahy.

Množstvo rád a návodov robí z knihy dobrého radcu do budúcnosti.

Nebojte sa, nikto na vás v poslednej kapitole nezačne vyťahovať IBANy. Ani vám nikto nebude chcieť predať vibračnú podložku na nohy. Jediná kniha o financiách, ktorú by ste si mali prečítať je prekvapujúco svieža kniha. Ak už si máme zvýšiť povedomie o finančnom svete, táto kniha je vhodný prvý krok, ako to urobiť. Síce už trochu zniem ako sám Horst, ale pre laika ako som ja, malo čítanie knihy svoje opodstatnenie. Či už ide o formy sporenia, poistenia (ktoré je podľa Kehla potrebné, ktoré naopak skôr zbytočné), akcie alebo investovanie, to všetko má akýsi vhodný základ, od ktorého sa možno v prípade záujmu ďalej odraziť.

Okrem toho, že sa autori knihy zaoberajú základnými pojmami, neostávajú len u teórie ako takej. Na základe toho, čo sa naučíme, neskôr pristupujeme ku konkrétnym prípadom investovania alebo sporenia. Kniha obsahuje obrovské množstvo potenciálnych otázok ohľadom celého spektra témy financií a odpovede sú najmä pre laika často poučné aj osviežujúce. Občas nás kniha doslova opatrne vodí za ruku, akoby si tvorcovia dobre uvedomovali odstrašujúcu povesť svojho zamerania. Práve aj z tohto dôvodu pristupujú obaja autori k svojej látke veľmi ľudsky a príjemne. Jediná kniha o financiách, ktorú by ste si mali prečítať sa tak naozaj stáva skvelým prínosom k otázke financií a rozhodne má čo ponúknuť.

Originálny názov: Das einzige Buch, das Du über Finanzen lesen solltest: Der entspannte Weg zum Vermögen

Autori: Thomas Kehl a Mona Linkeová

Počet strán: 224