Triple Frontier recenzia: Netflix nám opäť ponúka najmä oddychovú drámu

★ ★ ★ ☆ ☆

Ešte pred tým než sme mali možnosť vidieť samotný film, si väčšina z nás pod Triple Frontier predstavila niečo na štýl The Expendables (Nedotknuteľný). Čo iné by mohol človek očakávať z prezentačného, testosteronom nabitého obrázku pätice hlavných predstaviteľov v nepriestrelných vestách? Našťastie, Triple Frontier je oveľa zaujímavejší, než len akčným filmom s misiou postrieľať tonu „kaskadérov.“
Viac než čokoľvek iné, príbeh filmu rozpráva o ľudskej chamtivosti. Aj napriek tomu, že film začne viacmenej tradične a možno povedať až obyčajne – to znamená akčnou prestrelkou, ktorá nikoho zvlášť nenadchne – po prvom obrate v deji sa tón filmu mení z akčnej tuctovosti k oveľa komornejšej a zaujímavejšej dráme.

Každá postava je veľmi dobre vykreslená. Všetci konajú svojsky a tvorcovia na toto veľmi dobre dbali. Niektorí hovoria inak, než ako vo vyhrotených situáciach konajú, iní si postupom času siahajú do svedomia a podľa toho napokon jednajú. Všetci piati sú dobrí, ak nie najlepší, kamaráti (veľmi pevne sa pri vítaní stískajú, takže tak môžeme usudzovať) a jeden by si pomyslel, že budú všetci viacmenej rovnakí. Je potom veľmi príjemným spestrením, že sa vo filme objaví viacero vyhrotených situácií, kedy sa ich charakter naozaj odhalí aj v tom nemej lichotivom svetle. A z týchto okolností potom vzniká výborná dráma.

Treba poznamenať, že celý film ťahá hlavná dvojica Ben Affleck a Oscar Isaac. Obaja hrajú výborne a tak trocha dokonca zakrývajú zvyšnú trojicu. Najmä Ben Affleck veľmi príjemne prekvapil ako vojak plný princípov, ktorému sa však pri vidine bohatstva zastrie zrak. Chémia medzi hlavnými predstaviteľmi funguje veľmi dobre a je vidieť, že aj na place si spolu všetci rozumeli. presne ako to v jednom rozhovore spomínal Charlie Hunnam. Je skrátka vidieť, že ide o partiu chlapov, ktorí si ihneď sadli a presne to isté je cítiť aj z filmu. Ak by niekto namietal, že tu nehrajú takmer žiadne ženy, tak tu by naozaj netrafil. Tento príbeh to nepotrebuje a myslím, že to nikoho nemôže obzvlášť trápiť.

Na druhú stranu, nečakajte nič špeciálne zapamätateľné, ani nové. Na film sa dobre pozerá a určite by som ho odporučil na spestrenie večera ako príjemnú a zábavnú oddychovku, ale nič viac za tým nečakajte. Povedal by som, že je to ešte o niečo lepšie než nedávny netflixový hit Bird Box (vlastne je to o dosť lepšie), ktorý taktiež spadal do kategórie nevinnej oddychovej zábavy, bez väčších ošiaľov z diváckych rád. Ešte pripomeniem, že by som si v tomto prípade nezamieňal pojem „oddychovka“ s hlúposťou, tak ako si niektorí ľudia zvyknú označovať, a tým pádom akosi ospravedlňovať, zabité dve hodiny pozeraním na zlý film.

Triple Frontier je príjemným spestrením, ktoré sa mohlo viac sústrediť na vyvrcholenie morálnych otázok, ktoré niekedy prehlušuje rachot samopalov. Nedajte sa však odradiť – aj napriek pár štylistickým chybám v úvode a v závere, v jadre ide o stále veľmi pozerateľnú drámu.