Santa Clarita Diet recenzia: Nemŕtva Drew Barrymore sa vracia v tretej sérii stále podareného zombie sitcomu

★ ★ ★ ★ ☆

Premiérová tretia séria Netflix sitcomu Santa Clarita Diet vyšla len pred pár dňami a dobrá správa je, že vôbec nezaostáva za svojimi predchodcami. Bláznivý príbeh o zombie mame je zábavne absurdný, celý postavený na požieraní nacistov, grcaní chlpatých pavúkov (či čo) alebo bojovaní s tajným rádom Srbských rytierov. A to je len zlomok z celého tohto krvavého a kanibalisticky ladeného skvostu.

Drew Barrymore a Timothy Olyphant hrajú manželský pár, Sheilu a Joela, miestnych realitných maklérov. Problém nastáva v momente, keď sa Sheila záhadne zmení na zombie. Avšak, nie úplne ten typ nemŕtvej postavy, ktorú všetci tak dobre poznáme z iných hororov. Sheila je úplne normálna ako bola predtým. Len nemôže jesť nič iné, než ľudí. A jej telo je oficiálne mŕtve.

Sheila potrebuje jesť a jej milujúci manžel ju má natoľko rád, že sa područí pomôcť jej nájsť ľudí, ktorých môže…večerať. Na druhú stranu, obaja manželia sú v srdci dobrí ľudia, a preto si musia dvakrát rozmyslieť, koho pripísať na Sheilin jedálny lístok. A kto je všeobecne považovaný za zlo spoločnosti? No predsa nacisti, muži čo bijú ženy, a iné prípady, ktoré Sheilu zasýtia.

Pripadá vám to bláznivé? Žiadne strachy, bláznivosť je to, čo si seriál berie za cieľ. A darí sa mu to skvele. Určite treba poznamenať, že tento druh zábavy nie je pre každého a niekto ho môže zhodiť zo stola ako absolútnu hlúposť. Avšak, ak sa naladíte na tento druh humoru a nadsázka vám nie je cudzia, určite sa budete baviť. V niektorých ohľadoch to berte trochu ako viac šialeného Dextera.

Hlavne nenápadne…Timothy Olyphant, Drew Barrymore a Liv Hewson

Nečakajte však nič svetoborné. Je to jednoduchá zábava s jednoduchým umiestnením. Aj preto tomu lepšie sedí pomenovanie sitcom než seriál, pretože väčšinu času pozorujeme ľudí ako si vymieňajú názory, rýchle repliky a vtipné dialógy. Prostredie sa síce mení, ale nijako významne. Sem tam nás čaká pekne krvavá až gore prepálená zabíjačka. Malo by nám však ostávať na pamäti, že stále ide o komediálny horor. Niečo podobné ako napríklad Jacksonov Braindead (1992) alebo Raimiho Evil Dead 2 (1987). Ako sitcom to funguje skvele a veľkú zásluhu na tom má podarený scenár a bláznivo vykreslené postavy. Najmä Joel tu krásne strieda emócie ako na bežiacom páse až má človek niekedy pocit, či postava trochu netrpí maniodepresiou. Olyphant je však dobrý komik a sitcomu dodáva potrebnú charismu.

V tretej sérii sa veci ešte viac komplikujú a na scénu prichádzajú nové postavy. Najmä tajomní Srbskí rytieri alebo Tommy (Ethan Suplee), ktorý behá po okolí so svojou drahou kušou ako nový lovec nemŕtvych. Sheila sa taktiež musí vysporiadať so skutočnosťou, že ako zombie je už vlastne dávno mŕtva, a tým pádom bude „žiť“ naveky. Ak jej teda niekto ako Tommy ešte skôr neprestrelí šíp hlavou. Až na mozog je totiž Sheila kompletne nezraniteľná. Jej rodina a najmä Joel sú však naďalej smrteľníci, a preto sa aj táto otázka v novej sérii začne riešiť.

Ak vám celý tento opis prišiel až príliš blázniví, neváhajte a presvedčte sa. A ak nechcete začínať nič nové pred poslednou sériou Hry o tróny, pokojne si počkajte až do októbra, kedy budú všetky hviezdne konštelácie nastavené v tej správnej pozícii, urobte si pukance a vychutnajte si túto skvelú halloweensku zábavu pekne od začiatku.

Tretia sezóna teraz na Netflixe