Fleabag recenzia: Druhá séria nás nechá prosiť o prídavok

★ ★ ★ ★ ☆

Druhá séria britského seriálu Fleabag nás okamžite priviaže k televíznym obrazovkám a celkom zaslúžene si získa našu absolútnu pozornosť. Bohužiaľ, druhá séria je podľa všetkého aj posledná, čím sa tento príbeh nadobro uzatvára. A to je jediná škoda tohto škaredého káčatka, ktoré sa najmä druhou sériou rýchlo mení na pôvabnú labuť.

Priznám sa, že prvá epizóda prvej série ma zanechala viac-menej chladným. Hlavná protagonistka (Phoebe Waller-Bridge) mi neprišla veľmi sympatická a jej konštantné komentáre smerom k divákom ma po viacnásobnom opakovaní začali seriózne iritovať. Jej pohľady do kamery ma jednoducho rušili pri sledovaní. Mal som pocit, že je toho zbytočne veľa a aj to čo najprv ako tak fungovalo, mi postupne začalo liezť na nervy. Našťastie som sa však nedal otráviť a pokračoval som v sledovaní ďalej. A síce to nie je vždy pravidlom, v tomto prípade som aj kvôli druhej sérii naozaj rád, že som tak urobil.

Druhá séria Fleabag nadväzuje na predchádzajúce udalosti a kvalitatívne ich posúva do celkom iných výšin.

Phoebe Waller-Bridge je nielen hviezda seriálu, ale taktiež jeho tvorkyňa a scenáristka. A treba poznamenať, že je vidno ako sa jej štýl rozvíja. Niektoré veci ako napríklad spomínané búranie štvrtej steny posúva do úzadia alebo ich priamo transformuje a tak ich využíva k celkom nečakaným záverom. Iné veci ako napríklad oveľa viac vyhrotenejšie situácie medzi hlavnými postavami naopak nastupujú do popredia, a to aj vďaka skvelým a nečakaným zvratom v deji.

S rodinou pri jednom stole to nemusí byť vždy ľahké.

Waller-Bridge dokáže vyburcovať divákovu zvedavosť práve vďaka silným a úderným momentom, ktoré ho alebo ju absolútne vyvedú z rovnováhy. Dokážu pobaviť, ale zároveň aj šokovať. A v pozadí sa pritom celý čas nebezpečne vznáša osudový moment smrti, ktorý celú show šikovne balansuje medzi komédiou a tragédiou.

Silný scenár výborne dopĺňa výborné herecké obsadenie. Na čele síce vedie skvelá Waller-Bridge, za čestné spomenutie rozhodne stojí aj oscarová Olivia Colman v úlohe jej nevlastnej matky, Sian Clifford ako sestra Claire alebo Andrew Scott v úlohe miestneho kňaza. Brett Gelman známy zo seriálov ako Love alebo z tretej série Stranger Things je samozrejme opäť zaujímavo slizký a provokatívny.

Fleabag je seriál, ktorý je u nás možno menej známy, no rozhodne si zaslúži zvýšenú pozornosť. Šesť epizód na jednu sériu má niečo vyše 25 minút a aj vďaka tomuto príjemnému formátu je seriál výborne nastavený na neprerušované a pútavé sledovanie. Je veľká škoda, že druhá séria je zároveň aj finálnou, pretože Fleabag núti diváka prosiť o prídavok. A to aj napriek tomu, že to malo celé tak perfektný záver.