The Perfection recenzia: Ťaživý thriller, v ktorom forma víťazí nad obsahom

★ ★ ★ ☆ ☆

The Perfection je nový thriller z produkcie Netflixu, ktorý rozpráva o rivalite dvoch talentovaných dievčat. Spôsob rozprávania nám však čoskoro naznačí, nespoliehať sa na prvé dojmy. Veci sa rýchlo menia a za každým jednaním sa skrýva postranný úmysel. Každou minútou je príbeh viac a viac naťahovaný do skľučujúco ťaživej atmosféry, len aby nás napokon šokoval prekvapivým odhalením. Vo finále však musíme pochváliť skôr formu než obsah, pretože niektoré vyvrcholenia sú, vzhľadom na predchádzajúce jednania hrdinov, ťažko akceptovateľné.

Keď bola Charlotte dieťa, mala pred sebou žiarivú budúcnosť. Ako zázračné dieťa navštevovala prestížnu akadémiu, ktorá z nej mala urobiť jednu z najlepších čelistiek na svete. Bohužiaľ, jej mama ochorela, a aby sa o ňu Charlotte postarala, musela sa vzdať svojho sna. Po dlhých rokoch, keď jej mama napokon podľahne smrteľnej chorobe, vracia sa dospelá Charlotte (Allison Williams) do Šanghaja, kde sa snaží u svojho učiteľa, svetovo ospevovaného hudobného znalca, Antona (Steven Weber), získať naspäť svoje stratené roky. Bohužiaľ, Anton sa už stačil zamerať na iné zázračné dievča, talentovanú Elizabeth (Logan Browning).

The Perfection diváka ihneď zaujme jasne vyznačeným štýlom. Thriller má výborne ťaživú atmosféru, ktorá okamžite pohltí.

Keď Charlotte zbadá v Šanghaji veľký billboard s Elizabeth, jej pohľad nás okamžite presvedčí, akým smerom sa bude film uberať. Stretnutie oboch nadaných dievčat je napínavým duelom skrytých úmyslov. Hra s divákovým očakávaním je skvelá a spôsob rozprávania je tomu patrične prispôsobený. Kamera nás pripútava do zorného poľa ich skrytých zámerov. Prekvapivo, za vyšperkovaným obrazovým štýlom stojí Vanja Cernjul, ktorý stál za kamerou aj romantického hitu Crazy Rich Asians (2018). Filmy od seba nemôžu byť svojím obsahom aj formou viac odlišné.

Ako film postupuje ďalej, veci sa len viac komplikujú a zamotávajú. Vo finále nás potom príbeh zavedie do úplne nečakaného teritória. Veci začínajú byť viac a viac znepokojivé, s čím taktiež súvisia aj šokujúce spôsoby, akými sa hlavní hrdinovia snažia riešiť svoje problémy. Povedzme to tak, že ich zámery nie sú dvakrát šťastne prevedené a dali by sa určite vyriešiť aj menej šialenými praktikami. Čo sa však formy týka, stále ide o výborne napínavú jazdu, ktorá si nezaslúži spomaľovať. Scéna, kedy sa Elizabeth sťažuje na nevoľnosť v autobuse necháva diváka doslova prosiť, aby sa jej uľavilo. Režisér Richard Shepard si však dokáže krásne rozohrať scénu a nikam sa veľmi neponáhľa. Vo finále potom dosahuje skvelých výsledkov.

Nebezpečenstvo visí vždy vo vzduchu (Logan Browning, Allison Williams – The Perfection)

Allison Williams, ktorú môžeme poznať z úspešného hitu Jordana Peeleho, Uteč (2017), hrá Charlotte s ťaživou povrchnosťou.

Niekedy sa zdá, že jej všetko veríme, inokedy to sama poprie. Jej prvotné úmysly sú vo svojej všeobecnosti trochu mimo daný zámer, ale v rámci daného momentu pôsobia naozaj vierohodne a znepokojivo. Táto námietka však odzrkadľuje skôr chybu réžie, ako zlý výkon samotnej herečky. Naopak, obe predstaviteľky, Williams aj Browning, sú ako pár, naozaj skvelé.

The Perfection má síce problém definovať hlavného hrdinu, s čím taktiež súvisí zvláštne finále, avšak stále platí, že obraz, strih, aj zvuk, spolu výborne ladia. Žánrom sa nachádzame niekde medzi psycho-erotickým thrillerom, s pár oči zakrývajúcimi okamihmi hororu. Film tak síce nie je geniálny čelista, ktorý by hral bez jedinej chybičky, ale počúvať ho určite budete chcieť.