Love, Death & Robots recenzia: Instantná doba, instantná dávka zábavy

★ ★ ★ ★ ☆

Môže sa to zdať ako nevyhnutné stvorenie dnešného uponáhlaného sveta. Predstavte si mladého človeka s mobilom v ruke ako vycvičenými prstami skroluje v mobile a všetko to do seba pohlcuje. Správy, chat, obrázky, instagram, informácie, zábava. Myslím, že si to ani veľmi predstavovať nemusíme. Potom idú videohry, seriály (dnes už tony seriálov), marvelovky a stále dookola. Konkurencia je silná a divák ostáva hladný. To, že celé dielo zastrešuje Netflix tomu len pridáva na forme. Podobne ako séria Robot Chicken aj Love, Death & Robots nedáva divákovi čas na (roz)myslenie. A úprimne – slovami adolescentného virtuálneho komentátora – „odjebalo mi dekel.“

Ok, po prvej epizóde môžeme bez problémov tvrdiť, že niečo podobné som snáď ešte nikdy nevidel. A zároveň ma to prekvapuje a zamýšľam sa, prečo je to všetko tak strašne známe, a zároveň tak nezvyčajne vzrušujúce a podmanivé. Áno, tento seriál je namierený najmä na mužské obecenstvo. Sex, násilie, nevyberaný slovník a to všetko v animovanej podobe, prepracovanej do zatiaľ nevýdanej podoby, inokedy s nostalgickým nábojom známych animákov z rokov devädesiatych, to všetko pôsobí ako dokonalá droga pre dnešných miléniálov.

Seriálu vdýchol život Tim Miller, ktorého môžeme poznať ako režiséra Deadpoola (2016) a produkcie sa ujal David Fincher. Ide o krátke, priemerne desať minút dlhé, a až na jednu z nich, animované epizódy, ktoré sú od seba navzájom celkom nezávislé. A to, či už v rámci príbehu, animácie, alebo žánru. Jediným spojivom je v každom prípade zameranie sa na dospelé publikum, pretože aj napriek animovanému prevedeniu, Love, Death & Robots nie je pre deti. Prirovnal by som to k dnešným videohrám, pričom veľa z 18 epizód naozaj pripomíná intro k nejakej veľmi vydarenej hre, ktorú by som však asi nepustil svojím ratolestiam.

Každá epizóda by sa dala hodnotiť jednotlivo, pretože každá jedna je naozaj veľmi špecifická, aj napriek tomu, že po čase si človek nájde istý vzorec, akým tvorcovia k danému materiálu pristupovali. Akcia, násilie a sex je na prvom mieste, no niekedy ostávajú diela bohužiaľ bez zaslúženého vyvrcholenia. Inými slovami, záver často diváka sklame. Animované prevedenie niektorých epizód však ostáva na špici pozitív. Dalo by sa povedať, že vizuálne ide o dokonalo podmanivé divadlo, ktoré ihneď zaujme.

Na záver treba spomenúť, že nie všetky aspekty Love, Death & Robots fungujú na jedničku a niektoré časti pokulhávajú na mieste. To však nič nemení na skutočnosti, že ide o dokonalú zábavu v instantnej podobe, ktorá nezaberie veľa času a netrpezlivého diváka nakopne ako podarené virálne video na internete. Spielbergova minuloročná pocta populárnej kultúre Ready Player One (2018), funguje ako predstaviteľ tejto kultúry, no séria Love, Death & Robots ju dokonalo stelesňuje.