Fighting with My Family recenzia: Dojemná komédia o wrestlingu vyčarí dobrú náladu

★ ★ ★ ★ ☆

Fighting with My Family rozpráva skutočný príbeh rodiny Knightových. Ich členovia našli spásu vo wrestlingu. Nebyť tohto zábavného športu, otec Ricky (Nick Frost) by bol možno stále vo väzení a jeho žena Julia (Lena Headey) by bola možno dávno mŕtva. Nie je sa preto čomu diviť, že lásku k wrestlingu prenášajú aj na svoje deti. Dostať sa do výberu zápasníkov WWE je pre Zaka (Jack Lowden) a Sarayu (Florence Pugh) životný sen. Detské ideály však rýchlo narážajú na skutočný svet.

Fighting with My Family začína ako tuctová komédia. Ide síce o dobrú zábavu, stále tu však prebýva istá rezervovanosť brať sa aspoň trocha vážne. Komédia je jednoducho stále nadradená, čo nemusí byť vždy pozitívum. Našťastie, film nás postupne presvedčí o tom, že dokáže fungovať aj na vážnejšej note. Hlavná problematika, splniť si životný sen a stať sa profesionálnym zápasníkom wrestlingu, funguje veľmi dobre. Ľahko by sme sa mohli baviť nielen o wrestlingu, ale o akomkoľvek inom druhu vášne, a fungovalo by to podobne. Táto univerzálnosť snahy preraziť a dokázať si splniť životný sen potom zaujme aj divákov, ktorým wrestling veľa nehovorí.

Podobných filmov je síce veľa, no Fighting with My Family dokáže prekvapivo chytiť za srdce.

Nie je to len tým, že jeden musí bojovať, aby dokázal pokoriť vrchol, ale je to najmä problematika odmietnutia a životného sklamania. Hrdinov, čo navzdory všetkým prekážkam napokon uspeli je viac než dosť. Nájsť vyslobodenie a úspech v sklamaní už veľmi nie. Režisér Stephen Merchant tak dokázal krásne zosumarizovať dve opačné strany jednej mince. A dovolím si tvrdiť, že ako sa zo začiatku zdalo, že sa bude jednať o povrchnú komédiu, Merchant dokázal ironicky zájsť ohľadom hlavnej tematiky naozaj hlboko. Výsledkom je potom oveľa dojemnejšie finále, ktoré dokáže človeka príjemne potešiť.

Lena Heasey a Nick Frost, ako hlavy rodiny Knightových, žijú wrestlingom.

Okrem členov rodiny vystupuje vo filme aj neľútostný tréner nových adeptov WWE (Vince Vaugh) a sem tam sa tu mihne aj Dwayne „the Rock“ Johnson. Ten hrá pochopiteľne sám seba, ako vzor, kam to až naši mladí hrdinovia môžu dotiahnuť. Bohužiaľ, jeden vstup s Johnsonom by úplne stačil. Nielenže má bývalý zápasník profesionálneho wrestlingu problém s herectvom, ešte sa mi zdalo, že ohľadom na jeho obrovský úspech, mi prišlo jeho spomínanie vo finále mimo čiaru. Sledujeme osud rodiny Knightových. Sú to najmä Zak a Saraya, kto si nás získal. Je to ich cesta, ktorá nás zaujíma, pretože ich nepoznáme. Spomínať, čo robil po wrestlingu Rock mi príde ako zlý vtip. Vážne to dúfam nikto nemyslel.

Fighting with My Family pekne kombinuje vážnosť s komédiou, bolesť s radosťou, úspech s neúspechom.

Podľa očakávania je humor pod vedením Merchanta výborný a našťastie si neberie viac miesta než by bolo zdravé. Ohľadom tohto skutočného príbehu rodiny Knightových by nadmiera komédie určite nefungovala dobre. Našťastie sa toho vôbec nemusíme báť. Vo finále je film zábavný aj dojemný zároveň. Zo všetkého najviac však dokáže magicky vyčariť dobrú náladu.